Social Outcast


jag sökte på soc och kom till en blogg. det handlar om en högutbildad kvinna på 40 år som för 2,5 år sen blev arbetslös. hon har varken familj, vänner eller någon inkomst. när jag läste började jag nästan gråta :( fyfaan stackars människa. kan inte säga att jag har det mycket bättre ang jobb och pengar, men familj, bostad, mat och några få vänner har jag iaf. man ska inte klaga... men hon får. stackarn får inte hjälp av soc eller några a-kassor till varken hyra, mat eller el. jaja, den måste läsas iaf! sjukt sorgligt men varenda ord är sant!

blogg.aftonbladet.se/socialoutcast

ur ett inlägg:

Jag blir mer och mer och övertygad om att de som jobbar på Arbetsförmedlingen egentligen är långsamt tänkande individer på arbetsträning. Det kan inte krävas vare sig mycket utbildning inom egentligen någonting alls eller ett särskilt högt IQ för att bli arbetsförmedlare.

Grundkravet verkar vara att ha en skev och bitter människosyn och en vilja av att mer än någoting annat tala om för de jobbsökande att de inte förstår någonting! Kort sagt små bittra hobbypoliser utan empati.

VEM får hjälp av arbetsförmedlingen. Det enda de verkar ägna sig åt är att något slags maktmissbruk och uppfostran av vuxna. Missar du ett möte med en handläggare på Af eller en deadline på inlämning av jobbsök med mera går ditt liv snabbt i spillror.

Om de själva är hemma, vabbar eller slabbar eller vad personalen på Af egentligen gör och inte kan komma i tid, komma alls eller liknande så händer ingenting.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0