Hund

imon ska ida åka och hämta sin hund :D och jag ska få följa med :D gud va mysigt!
och då så går de ju inte att sluta drömma om den dagen (om den dagen kommer :(..) som jag får åka och hämta hem min Mira.... gud va jag vill!! men jag vågar inte :( det går nog inte :( skulle jag klara av en sån hund själv? vad får jag för jobb i framtiden? ja det är mycket som måste tänkas på innan valpköp. även fast jag vet att jag har tiden och pengarna nu så känns det ändå som att det skulle vara ett dåligt beslut att skaffa en just nu. fast jag vet att jag inte skulle kunna skaffa en valp sen när jag fått jobb för då har jag inte tiden :( ÅH det är så himla MYCKET som snurrar i mitt huvud! jag vet att den dagen jag får jobb och inte kan köpa en valp så kommer jag att HATA mig själv för att jag inte gjorde det nu :(! djur, speciellt hundar, är ju mitt största intresse! 

jag ser staffar ÖVERALLT! jag menar verkligen överallt! gud måste reta mig eller nåt :P och ser jag en hund på avstånd ser det ut som en staff men när jag kommer närmare kan det vara nåt helt annat, skit skumt. det är ju det enda jag tänker på! men sen blir jag jätte ledsen, för att jag inte har en egen och för att jag kanske aldrig kommer få en :( :(
jag har i säkert 2 år drömt om egen lgh med Mira (och Ozzy såklart). helst hus då men det kan ju bli svårt, om jag inte hittar en kille som har hus osv... hon och jag skulle bli ett skit bra team. inget i hela världen skulle slå henne och mig, vi skulle vara oskiljaktiga. det skulle bli många och långa promenader i skogen flera ggr i veckan med hundarna lösa, för det är det bästa som finns! jag skulle lära henne en massa trix och vardagslydnad, hon skulle lyda min minsta vink! jag har pluggat på så mycket på internet, köpt böcker och pratat med uppfödare och folk som har rasen och jag känner mig riktigt säker faktiskt. har ju själv haft en amstaff också med exet så jag vet vad jag ger mig in på och vad dom i allmänhet behöver. lilla, älskade Bonzo ♥ han är riktigt saknad :(
men ändå vill jag vänta, fundera mer, även fast jag inte vill de :P jag vill ju ha henne här NU!!

men man lä ju leva i verkligheten :( :( :(




Kommentarer
Postat av: Anonym

Varför nöjer du dig inte med den hund du har?

2010-12-03 @ 10:09:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0