Den ständiga saknaden

läser den här tjejens blogg igen, läser gamla inlägg från 2007 när dom hade en amstaff (lika färger som bonzo) och alla bekymmer dom hade med honom. men han var ju bara valp lillen.
hon skriver om att han kissar och bajsar inne, tuggar sönder hennes skor och är allmänt jobbig.
jag kommer ihåg tiden med bonzo, hur jag fick springa ut med honom dag som natt, upp och ner för alla trappor för att han var kissis och bajsis. men det gjorde jag så gärna <3 jag gjorde han rumsren och tog hand om honom varenda dag när gustav jobba. bästa tiden i mitt liv.
jag kommer också ihåg att han då och då tugga på mina skor/saker, visst det var inte så kul men jag skulle kunna offra min halva arm nu om han bara kunde göra så igen :'(!
jag kommer ihåg hur han alltid låg på min sida av sängen och tog upp mer än halva halvan så jag aldrig fick ligga med utsträckta ben och jag var så less på det iblann, men kunde ändå aldrig slänga ner honom på golvet, inte med dom ögonen <3 jag skulle kunna ge mitt högra ben för att få fajtas med honom om min sänghalva igen!
och jag kommer ihåg hur han alltid skulle ligga eller sitta i ens knä <3 kommer ihåg speciellt en dag nu i våras (mars/april) när jag satt ute på balkongen med honom och ozzy och solade innan jag skulle till jobbet. då kommer älsklingen och ställer sig upp, lägger framtassarna på mina ben och tittar på mig och vill komma upp. så jag tar upp honom och så sätter han sig på mina knän och lägger armarna runt min hals <3 så där satt vi i solen, kramandes, länge innan jag skulle iväg. (bilden nedanför är från den dagen)



kommer ihåg hur han hatade trä katten i hallen också :P lilla gubben! tog jag fram den framför honom så började han skälla och morra :P ställde jag den vid dörren till sovrummet/köket/vardagsrummet gick han inte förbi den haha!
kommer ihåg hur han hatade dammsugaren också, varenda gång jag skulle dammsuga skällde han på den och stängde av den :P han visste precis hur han skulle göra för att få tyst på den! vet inte hur många ggr jag fick gå tillbaka för att sätta på den igen efter han hade vart där :P jag har det inspelat! ska lägga upp den här snart! han var rolig och bjöd på många överraskningar han... min bonzobäbis <3 älskade hund. för han var faktiskt min hund också :( :(
saknar hans lukt och hans fisar, saknar hans kramar och gos i sängen :'(

usch, jag längtar verkligen tills den dagen jag kan skaffa en egen staff! tänker på det varje dag, tänker på bonzo varje dag <3 det kommer inte vara en bonzo men jag kommer älska den lika mycket ändå! <3
 
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0