Skjut mig

vaknar 8, går ut med hundarna, kollar på tv en stund sen går ner med tvätten. går upp och ska kolla mer på tv men går det? nej. bonzo kan INTE slappna av! han går omkring i hela lägenheten, gnäller, ylar, skäller, är på ozzy HELA tiden och är allmänt STÖRIG!! nu efter 4 timmars störighet har jag FAN fått nog!
så jag går ner och ska ta upp tvätten och skickar då sms till gustav där jag skriver:
"när du kommer hem är det du som går ut med bonzo och aktiverar honom! han kan inte slappna av och stör, ylar, gnäller, går omkring och är på ozzy hela tiden!"
får svar: "ring din pappa och åk ut till stugan med honom i det fina vädret :)".
jag: "är precis klar med tvätten nu och ska upp och stor städa och göra allt kliniskt rent till du kommer hem! så nej jag hinner inte!"
då svarar han ":D åh va skönt! ska vi åka ut till stugan sen när jag slutat?"

ALLTSÅ!? WHAT THE FUCK?! det är hans hund alltså hans ansvar! men jag ska tydligen göra allting! jag ska fixa städning, tvätt, mat OCH hundar innan han kommer så han kan ta det lugnt efter jobbet och slappna av! men när jag kommer hem från jobbet ska jag sätta igång med disken, hundarna och maten på en gång!
han går på weightpull 2 ggr i veckan med bonzo, inget mer. resterande dagar sitter bonzo ihop med mig för att han jobbar till 4 och sen måste göra en massa annat efter jobbet hela tiden! senast igår var han i sthlm. och i tisdags var han i garaget. och ta med bonzo kommer inte på frågan, "det blir så jobbigt att se efter han då".
det är inte så att jag inte vill ha eller va med bonzo för det vill jag jätte gärna! han kan verkligen va världens mysigaste hund ibland men att ha han hela dagarna varje dag blir FÖR jobbigt! det var därför jag skaffa en chi och inte staff.

vad skulle gustav göra utan mig och ida? med det får jag/vi ingen uppskattning för. men klaga och gnälla när inget är som han vill när han kommer hem från jobbet, det går SKIT BRA!

men jag är dum som gör allting också.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0